de bergen in

Vanmorgen zijn we naar Grövelsjon gereden, een plek hier ca 40 kilometer vandaan. Hier hebben we de rugzakken opgedaan en zijn we gaan lopen. Na ca 4,5 kilometer zagen we een mooie plek om de tenten op te zetten. We maken eten, pannekoeken en noedels en crackers met aardbeienjam. 's Avonds wordt het erg koud. Ik heb er geen last van, want omdat ik een paar dagen geen bloeddruktabletjes heb gehad lig ik met een zere kop in bed. S'nachts horen we de hele nacht gebonk. Het blijken rendieren te zijn die rondom de tenten lopen en met hun poten de begroeiing wegtrappen. Vervolgens eten ze de wortels of iets dergelijks. Ook denken we wilde varkens te horen, maar dat blijkt smorgen het jong van een van de rendieren te zijn. Roelof heeft vannacht foto;s gemaakt en de rendieren blijken op ongeveer 2 meter van de tent te hebben gelopen. Een kudde van ca 20 dieren. In de morgen komen ze nog een keer voorbij. Na het ontbijt gaan we terug naar de auto.

's Avonds worden er pannekoeken en wentelteefjes gebakken op het vuur en als laatste een omgekeerde appeltaart uit de pan. Het weer is prima en bij het kampvuur is het lekker warm. Gelukkig zijn er weinig muggen.

janny

geweldig, dat die dieren zo dicht bij durven komen.
en is de pannekoek goed geland?

Cor en Joke

Pas maar op met de rendieren dat ze niet aan de tent komen Nog heel veel plezier allemaal
De groeten