De hoogvlakte op

we zijn ondertussen in morkret bij de Fullufjallet. decamping is niet meer dan een strook grind langs de rivier. Er is een chemisch toilet en wassen kun je in de rivier, maar die is wel heel koud. S morgens pakken we de rugzakken in om smiddags te vertrekken naar Rosjön, een hut op de hoogvlakte, waar we gaan overnachten. Het is vanaf de parkeerplaats 3,5 kilometer lopen naar de hut. eerst stijl tegen de rotsen op, maar eenmaal op de hoogvlakte is het vlak en gaat het een stuk makkelijker.

Bij de hut zetten we de tent op. naast verschillende hutten die je kunt huren is er ook een hut voor wandelaars die voorbijkomen en even willen rusten. Die hutgebruiken we om eten te koken en we maken de Jotul kachel (houtkachel) aan.

Nog even naar de vuurplaats om een vuur te maken, maar het waait zo hard dat we er weinig warmte van hebben. om 10 uur ligt iedereen plat.

's nachts begint het te regenen en het regent door tot de morgen. Eerst ontbijten in de hut en dan alle spullen weer in de rugzak en terug naar de parkeerplaats.

in het naturum nog even rondgekeken en de film over de fullufjallet gekeken, het gebied waar we vannacht geslapen hebben. Er schijnen veel beren te zitten en voor de rest elanden en lynxen. Niks gezien.

Smiddag nog even naar Idre om boodschappen te doen